יום שני, 18 באפריל 2011

לא עלינו: עשר המכות של האודישנים

המתמודדים מתאמנים שעות מול המראה ומתכוננים היטב לאודישן הגורלי, אבל עד הרגע האחרון מתפללים שהכל ילך חלק. מה כבר יכול להשתבש? ריכזנו עבורכם את עשר המכות של מתמודדי האודישנים
כשבאים לעשות אודישן לכוכב נולד רוצים, כמובן, שהכל ילך חלק, אבל בכל זאת - יש כמה "מכות" קטנות שכדאי להיזהר מהן. לגזור ולשמור:

לחץ
קל להגיד וקשה לעשות, אבל כמה שלחוצים יותר- מזייפים יותר. הקול רועד, מתבלבלים במילים ושוכחים את הסולם, ותמיד, אבל תמיד, בבית מול המראה זה יוצא יותר טוב.

מיחזור
אתם בוחרים את השיר שאתם הכי אוהבים, הוא מרגש אתכם, אתם מזדהים איתו וממש בטוחים שנולדתם לשיר אותו, אבל אז אתם מגיעים לאודישן ומגלים שעוד כמה אנשים מזדהים עם "כשאת עצובה" של עמיר בניון ו"אבא" של שלומי שבת.

חוש הומור מפותח
הצחוק יפה לבריאות, אבל כשלאודישן מגיעים עם מופע סטנד אפ מתובל בחיקויים של מרגול, הפעלות של הקהל ודאחקות עם צביקה הדר - זה בדרך כלל לא עובד.

הערצה
אתם מתים על מרגול, חושבים שמירי מלכה, והייתם בכל ההופעות של תיסלם, כולל מופע האיחוד - תשמרו את זה לעצמכם. לא מומלץ לבצע באודישן שיר של אחד השופטים: רב הסיכויים שתעשו את זה פחות טוב, ואם במקרה תעשו את זה יותר טוב - תהיו בבעיה חמורה אף יותר.

חוסר מודעות
באופן כללי, אם אתם זוכרים את עצמכם שרים בכל אירוע מהדלקת נרות בסלון בגיל ארבע ועד מסיבת הקריוקי שעשו ליום הולדת של הסבא, אבל מעולם לא קיבלתם פידבק חיובי מהסובבים אתכם, נסו לחשוב: אולי זה לא הסביבה שלא מפרגנת לכם, אלא אתם, שפשוט מאד לא יודעים לשיר?

חיידקים
הגרון הוא אולי הכלי החשוב ביותר של הזמר, ובכל זאת, כמעט בכל תכנית אודישנים ישנם זמרים וזמרות שמספרים בעיניים דומעות איך בדיוק אתמול תפסה אותם אנגינה ואין להם קול. מתמודדים יקרים: בימים שלפני האודישנים תקשיבו לאמא, אל תצאו מהבית בשיער רטוב ותלבשו גרביים.

אמא דואגת
תמיכה מהמשפחה זה חשוב, אבל לא מומלץ להגיע לאודישן עם אמא שמן הסתם מאמינה בכם בלי גבול, ועלולה, בעיקר אם לא תעברו, לבקש לדבר עם השופטים בעצמה ולספר להם בקול חנוק ש"הילד ממוטט. הרסתם לי את החלום".
הסתברות
במוזיקה הישראלית לדורותיה יש אין ספור שירים מקסימים ומרגשים, אין מה לעשות, הסטטיסטיקה עובדת גם כאן, ואין דבר יותר מבאס מלהגיע לאודישן ולגלות שהמתמודד שלפניך ביצע בדיוק את אותו שיר שאתה מתכנן לשיר, ועל אחת כמה וכמה לשמוע שהוא עבר.

מקוריות יתר
מצד שני - מי שבוחר ללכת על שיר שאין סיכוי שעוד מישהו ישיר לוקח על עצמו סיכון משמעותי: למרות ניסיונו הרב יש שירים שגם מיטלמן בעצמו לא מכיר. ולשיר בלי ליווי, במיוחד אם לא תכננתם, זאת כבר בעיה רצינית.

ומכת בכורות:
החלטתם לבוא עם הגיטרה הפרטית ולבצע בהשמעת בכורה את השיר המקורי שלכם, זה שכל החבר'ה שמעו מסביב למדורה ואמרו לכם שהוא מדהים ועצמתי? קחו בחשבון שהשופטים רואים הרבה ושומעים הרבה, וייתכן שהשיר בשני אקורדים שכתבתם לא יהיה מספיק חזק כדי להשאיר את חותמו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה