יום ראשון, 10 ביולי 2011

כוכב נולד 9: הערב בו כוכב נולד מתה

כל אורגניזם מת בסוף. אלה חוקי העולם. אלא אם מדובר בפרק הראשון בעונה החדשה של טורצ'ווד. לכל דבר יש תאריך תפוגה. הערב היה תאריך התפוגה של כוכב נולד. זהו, התפגרה. הלכה לעזאזל. ירדה לשאול. התחילה לשיר דואט ראש בראש עם התולעים. נרקבת לאט. כוכב נולד מתה. סופית. רשמית.
מכירים את זה שהדירה שלכם מבולגנת לאללה יום לפני שהמנקה מגיעה? אז זה מה שקרה לכוכב נולד בעונתה התשיעית. רגע לפני שרשת משגרת את The Voice ושני רגעים לפני עונת העשור החגיגית לכאורה, כוכב נולד מדגמנת בלאגן.

הרי למה הדבר דומה? לסט צילומי סצנה המתארת כיצד נראה העולם אחרי מתקפת חייזרים. עשן עולה מכל פינה, להבות אוכלות כל חפץ. אדם לאדם אויב. פעם הצופים מצביעים בסוף הביצועים, בתוכנית אחרת הם מצביעים בזמן הביצועים, הערב הצופים נדמו. חמש נקודות שיפוט החליטו עבור הצופים מי ניצח בדו קרב. בבוקר אנשי הבאסטות מחליטים איזה מלפפון תבלעו, בערב הם קובעים מה יגיע לאוזן שלכם.

ערב דואטים ובסופו סולואים. ערב סולואים ובסופו דואט ראש בראש עם אותו השיר. ערב ספיישל של דואט ראש בראש עם אותו השיר א-לה ספיישל The Voice ובסוף עוד סולואי הדחה. ערב דואטים עם הדחה כפולה. ערב סולואים בחשכה עם צלליות ופנסים. גלגל הצלה למי שלא עבר את האודישנים. גלגל הצלה למי שהודח במהלך העונה. גלגל הצלה לגלגל ההצלה למי שהודח במהלך העונה.

יואב צפיר מפרפר. מה שבעבר היה שינויים קלים בפורמט במהלך העונה כדי להתאימה למה שקורה בשוק הטלוויזיה הפך להיות העונה להיסטריה רבתי. לא הייתי רוצה להיות מתמודד בכוכב נולד 9. לא יודע מה אתבקש לעשות בתוכנית הבאה. לצערי, נכפה עלי להיות צופה בכוכב נולד 9. ותאמינו לי, אני לא רוצה להיות צופה.

קצת אירוני שפורמט שנבנה על אהדת הקהל ומתבסס כלכלית על מעורבות הקהל מחליט לשגע את הקהל במשך שלושה חודשים. ואחרי שהוא משגע את הקהל במשך שלושה חודשים הוא מחליט, שבועיים (!) לפני הגמר, לקחת מהקהל את אותה מעורבות ומעביר אותה לחמש נקודות שיפוט הזויות. קובע מראש איזה שירים יבצעו המתמודדים. רגע לפני חצי הגמר שאמור להציג את האמן שהם רוצים להיות. כאילו אומר לקהל: די. הספיק לי מכם. עכשיו זה המשחק שלי. עכשיו אני מחליט.

ולכאורה, אחרי מחאת הקוטג' ופיאסקו מחירי הדלק, זה המקום בדיוק לקרוא לקהל להזיז את עצמו ולעשות מעשה. השאלה היא מה המעשה. יואב צפיר וטמירה ירדני רקחו תבשיל כה מטורף שכמעט אין שום מעשה רציונלי שאפשר לעשות.

אי אפשר לקרוא לצופים להפסיק לצפות בתוכנית כי זה לא יקרה. וכי בינינו, אם זה יקרה, זה יקרה באופן טבעי. אי אפשר לקרוא לצופים להפסיק לסמס לתוכנית כי גם ככה לוקחים מהם את הזכות לסמס בשלבים הכי גורליים. אי אפשר לעשות כלום. כבולים ולכודים בידי התמנון העצום שנקרא טדי הפקות. בני ערובה.

והיו גם ביצועים הערב. דוד לביא העמיד את לידור סולטן בפינה ועשה לו בית ספר. וכלל לא מפתיע שנדב ואסף סיפקו את סולו/דואט ההדחה הכי מאכזב של העונה. האוויר יצא להם מהמפרשים כשנקודות השיפוט נתנו את הנצחון בדו קרב לתמר יהלומי, מתמודדת שכבר הודחה בעבר. כלומר, קיבלה פחות סמסים מהקהל בשלב מסוים לעומת הצמד. למרות שבינינו, שירת האקפלה של הנגנים הייתה מביכה. נגנים לא צריכים לשיר. ובטח שלא צריכים למחוא כפיים. קצת מעורר רחמים. כמעט מעורר רחמים כמו האישה עם הסרטן בגרון שהשתעלה: "תמר מקסימה. יש לה קול זמיר". נו, לפחות לה יש קול כזה.

אז אי אפשר לעשות כלום וההצגה ממשיכה. אבל כן צריך להבהיר דבר אחד: הערב כוכב נולד מתה. שינוי פורמט אחד יותר מדי בשלב מתקדם מדי. זהו, קפצה מעל לכריש. איבדה את בסיס המעריצים האדוק של הפורמט. כעת היא פונה רק לקהל מזדמן. כזה שהטלוויזיה דלוקה אצלו על ערוץ 2 במקרה. כוכב נולד אולי תמשיך הלאה לעוד טריליון עונות. אבל לא משנה מה אנשי טדי יעשו, היא זומבי. מתה. תהיה נשמתה צרורה בצרור הריאליטי.
מקור - צפניה

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה